1.8 16V i 2.0 16V

DOHC 16V 1,8 l DOHC 16V 2,0 l
Sterowanie pracą silnika EEC V/SEFI EEC V/SEFI
Norma emisji spalin 96 EEC 96 EEC
Paliwo LO 95 bezołowiowe LO 95 bezołowiowe
Kod identyfikacyjny
Kolejność zapłonu 1-3-4-2 1-3-4-2
Średnica cylindra mm 80,6 84,8
Skok tłoka (mm) 88,0 88,0
Pojemność skokowa (cm 3) 1.796 1.989
Stopień sprężania 10,0:1 10,0:1
Moc silnika według ISO (kW) 85 100
Moc silnika przy (1/min) 5.750 6.000
Moment obrotowy według ISO (Nm) 158 180
Moment obrotowy przy (1/min) 3.750 4.000
Prędkość obrotowa biegu jałowego (1/min) 800 800
Ograniczenie prędkości obrotowej (1/min) 7.100 7.100
Nazwa Lepkość/temperatura zewnętrzna Specyfikacja
Zalecany olej silnikowy:
Olej silnikowy Ford Formula E Economy SAE 5W30 / poniżej -20 do ponad 40 st. Celsiusza WSS-M2C913-A lub WSS-M2C912-A1
Oleje silnikowe tylko do dolewania:
Olej silnikowy o niskim współczynniku tarcia i wysokiej jakości Ford XR+ SAE 10W40 / -20 do ponad 40 st. Celsiusza ACEA A3/B3
Syntetyczny olej silnikowy Ford Formula S SAE 5W40 / poniżej -20 do ponad 40 st. Celsiusza ACEA A3/B3

Jeśli oleje silnikowe o tej specyfikacji nie są dostępne, można stosować oleje o specyfikacjach API SH/EC, ACEA A2/B2 lub ACEA A3/B3.

Litry
Olej silnikowy, pierwsze napełnienie łącznie z filtrem 4,35
Olej silnikowy, wymiana oleju łącznie z wymianą filtru 4,25
Olej silnikowy, wymiana oleju bez wymiany filtru 3,75
Płyn chłodzący (przekładnia mechaniczna/przekładnia automatyczna) 6,6
Olej przekładniowy (MTX 75) 1,9
Olej przekładniowy (iB5) 2,3
Poz. Specyfikacja
Olej przekładniowy (MTX 75) ESD-M2C186-A
Olej przekładniowy (iB5) ESD-M2C200-C
Płyn chłodzący ESD-M97B49-A
Środek uszczelniający do pokryw łożysk wałków rozrządu WSK-M2G348-A5
Środek uszczelniający do powierzchni stykowych bloku cylindrów (Hylosil 502) WSK-M4G320-A
Środek uszczelniający do powierzchni stykowych bloku cylindrów (Loctite Ultrablack) (alternatywny) WSE-M4G320-A2
Środek uszczelniający do czujnika położenia wału korbowego ESW-1C155-A
Środek uszczelniający do czujnika położenia wału korbowego (alternatywny) WSD-M1C-226-A
Środek uszczelniający do miski olejowej WSE-M4G323-A6
Środek do klejenia gwintu SDM-M4G9107-A
Środek smarny Never Seeze (gwint świecy zapłonowej) WSD-M13P8-A
Środek smarny do pierścienia uszczelniającego typu „O” wtryskiwaczy WSEM-2C903-A1
Płyn hamulcowy Super DZZP 4 ESD-M6C57-A
Smar silikonowy do uszczelki złącza świecy zapłonowej A696-M1C171-AA
Smar wysokotemperaturowy nanoszony na wielowypuście między tarczą zabierakową a tarczą sprzęgła ESD-M1C220-A
Szczelina między blokiem cylindrów a wzmocnieniem skrzyni korbowej: Wymagana grubość podkładki dystansowej
0,26 mm – 0,50 mm 0,25 mm
0,51 mm – 0,75 mm 0,50 mm
mm
Luz między trzonkiem zaworu a prowadnicą
– zawór ssący 0,017 – 0,064
– zawór wydechowy 0,017 – 0,064
Luz zaworowy zaworu ssącego (przy 20° C ± 5° C) 0,11 – 0,18
Luz zaworowy zaworu wydechowego (przy 20° C ± 5° C) 0,27 – 0,34
Maksymalne skrzywienie (powierzchnia styku) 0,1 mm
Wysokość powierzchni styku 2,0 mm +0,12 -0,24 mm
Gładkość powierzchni styku (mierzona pionowo, 2,5 mm) R 3z= 6,0 μ m
Ciśnienie oleju, przy 800 – 850/min 1,3 bar **(2,5)**
Ciśnienie oleju, przy 4000/min 3,7 bar **(5,5)**

W silniku 2,0 l przy prędkości obrotowej 4000/min dysze chłodzenia tłoka olejem są w pełni otwarte. W związku z tym następuje spadek ciśnienia rzędu 0,3 – 0,8 bar przez co silnik 2,0 l może pracować w dolnym zakresie ciśnienia.

Opis Nm lb-ft lb-in
Zaciski przewodu elastycznego 4 35
Śruba dwustronna kolektora ssącego 5 44
Śruby i nakrętki kolektora ssącego 18 13
Zawór EGR do kolektora ssącego 9 80
Przewód EGR do wspornika cewki zapłonowej 6 53
Osłona cieplna do kolektora wydechowego 10 89
Śruby dwustronne kolektora wydechowego 5 44
Nakrętki kolektora wydechowego 16 11
Katalizator do kolektora wydechowego 48 30
Katalizator do układu wydechowego 47 35
Łożysko środkowe półosi napędowej po prawej stronie 25 18
Alternator do wspornika 25 18
Wspornik alternatora do bloku cylindrów – śruby u góry 25 18
Wspornik alternatora do bloku cylindrów – śruby na dole 65 48
Śruby kołnierza przekładni 47 35
Rozrusznik do przekładni 35 26
Korek spustu oleju – przekładnia MTX 45 33
Korek spustu oleju – przekładnia MTX 45 33
Korek spustu oleju – przekładnia iB5 35 26
Koło zamachowe/ tarcza zabierakowa 112 83
Tarcza dociskowa sprzęgła 29 21
Wspornik przekładni do przekładni 48 35
Ograniczniki ruchu zawieszenia silnika do ramy pomocniczej 48 35
Tylny wspornik mocowania silnika do nadwozia 48 35
Tylny wspornik mocowania silnika (nakrętka do wspornika łożyska przekładni) 133 98
Przedni wspornik mocowania silnika do silnika 80 59
Przedni wspornik mocowania silnika do nadwozia 48 35
Nakrętki kół 85 63
Kolumna zawieszenia do nadwozia 48 35
Przegub kulowy drążka poprzecznego do zwrotnicy 47 35
Drążek poprzeczny do zwrotnicy 47 35
Pompa wspomaganej przekładni kierowniczej do wspornika 24 18
Wspornik pompy wspomaganej przekładni kierowniczej 48 35
Śruby głowicy cylindrów a
Pokrywa łożysk wałka rozrządu a
Pokrywa głowicy cylindra, magnez a
Pokrywa głowicy cylindra, tworzywo sztuczne 10 89
Świece zapłonowe 15 11
Napinacz paska rozrządu 25 18
Koła napędu wałka rozrządu 68 50
Pokrywa paska rozrządu na górze 10 89
Wspornik cewki zapłonowej EI do głowicy cylindrów 21 15
Obudowa termostatu 20 15
Szyna paliwowa 10 89
Uchwyt do podnoszenia silnika z tyłu 16 12
Śruby uchwytu do podnoszenia silnika z tyłu 6 53
Uchwyt do podnoszenia silnika z przodu 47 35
Korek spustowy oleju silnikowego 25 18
Wyłącznik ciśnieniowy oleju 27 20
Zaślepka przewodów olejowych bloku cylindrów 23 17
Wspornik przewodu nagrzewnicy do miski olejowej 10 89
Miska olejowa do wzmocnienia skrzyni korbowej a
Użebrowanie skrzyni korbowej do bloku cylindrów 22 16
Pompa oleju 11 8
Rurka zasysania oleju do pompy oleju 10 89
Śruby pokrywy łożyska głównego 85 63
śruby pokrywy łożyska korbowodu a
Pompa wodna 18 13
Obudowa uszczelniacza olejowego wału korbowego z tyłu 20 15
Bierne koło płaskiego paska napędowego 40 30
Wspornik przewodu układu przymusowego odpowietrzania skrzyni korbowej 23 17
Układ odpowietrzania skrzyni korbowej 10 89
Koło pompy wodnej 24 18
Koło wału korbowego 115 85
Wspornik czujnika położenia wału korbowego 21 15
Czujnik położenia wału korbowego do wspornika 8 71
Górne koło bierne (pojazdy wyprodukowane od około 01/99; wersja z dolnym kołem biernym pasowym) 38 28
Dolne bierne koło pasowe 38 28
Górne koło bierne pasowe (pojazdy wyprodukowane od około 01/99; wersja bez dolnego biernego koła pasowego) 23 17
Czujnik spalania stukowego 20 15
Ten wpis został opublikowany w kategorii Dane techniczne, Opis modelu, Śilnik. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz