DOHC 16V 1,8 l | DOHC 16V 2,0 l | |
---|---|---|
Sterowanie pracą silnika | EEC V/SEFI | EEC V/SEFI |
Norma emisji spalin | 96 EEC | 96 EEC |
Paliwo | LO 95 bezołowiowe | LO 95 bezołowiowe |
Kod identyfikacyjny | ||
Kolejność zapłonu | 1-3-4-2 | 1-3-4-2 |
Średnica cylindra mm | 80,6 | 84,8 |
Skok tłoka (mm) | 88,0 | 88,0 |
Pojemność skokowa (cm 3) | 1.796 | 1.989 |
Stopień sprężania | 10,0:1 | 10,0:1 |
Moc silnika według ISO (kW) | 85 | 100 |
Moc silnika przy (1/min) | 5.750 | 6.000 |
Moment obrotowy według ISO (Nm) | 158 | 180 |
Moment obrotowy przy (1/min) | 3.750 | 4.000 |
Prędkość obrotowa biegu jałowego (1/min) | 800 | 800 |
Ograniczenie prędkości obrotowej (1/min) | 7.100 | 7.100 |
Nazwa | Lepkość/temperatura zewnętrzna | Specyfikacja |
---|---|---|
Zalecany olej silnikowy: | ||
Olej silnikowy Ford Formula E Economy | SAE 5W30 / poniżej -20 do ponad 40 st. Celsiusza | WSS-M2C913-A lub WSS-M2C912-A1 |
Oleje silnikowe tylko do dolewania: | ||
Olej silnikowy o niskim współczynniku tarcia i wysokiej jakości Ford XR+ | SAE 10W40 / -20 do ponad 40 st. Celsiusza | ACEA A3/B3 |
Syntetyczny olej silnikowy Ford Formula S | SAE 5W40 / poniżej -20 do ponad 40 st. Celsiusza | ACEA A3/B3 |
Jeśli oleje silnikowe o tej specyfikacji nie są dostępne, można stosować oleje o specyfikacjach API SH/EC, ACEA A2/B2 lub ACEA A3/B3.
Litry | |
---|---|
Olej silnikowy, pierwsze napełnienie łącznie z filtrem | 4,35 |
Olej silnikowy, wymiana oleju łącznie z wymianą filtru | 4,25 |
Olej silnikowy, wymiana oleju bez wymiany filtru | 3,75 |
Płyn chłodzący (przekładnia mechaniczna/przekładnia automatyczna) | 6,6 |
Olej przekładniowy (MTX 75) | 1,9 |
Olej przekładniowy (iB5) | 2,3 |
Poz. | Specyfikacja |
---|---|
Olej przekładniowy (MTX 75) | ESD-M2C186-A |
Olej przekładniowy (iB5) | ESD-M2C200-C |
Płyn chłodzący | ESD-M97B49-A |
Środek uszczelniający do pokryw łożysk wałków rozrządu | WSK-M2G348-A5 |
Środek uszczelniający do powierzchni stykowych bloku cylindrów (Hylosil 502) | WSK-M4G320-A |
Środek uszczelniający do powierzchni stykowych bloku cylindrów (Loctite Ultrablack) (alternatywny) | WSE-M4G320-A2 |
Środek uszczelniający do czujnika położenia wału korbowego | ESW-1C155-A |
Środek uszczelniający do czujnika położenia wału korbowego (alternatywny) | WSD-M1C-226-A |
Środek uszczelniający do miski olejowej | WSE-M4G323-A6 |
Środek do klejenia gwintu | SDM-M4G9107-A |
Środek smarny Never Seeze (gwint świecy zapłonowej) | WSD-M13P8-A |
Środek smarny do pierścienia uszczelniającego typu „O” wtryskiwaczy | WSEM-2C903-A1 |
Płyn hamulcowy Super DZZP 4 | ESD-M6C57-A |
Smar silikonowy do uszczelki złącza świecy zapłonowej | A696-M1C171-AA |
Smar wysokotemperaturowy nanoszony na wielowypuście między tarczą zabierakową a tarczą sprzęgła | ESD-M1C220-A |
Szczelina między blokiem cylindrów a wzmocnieniem skrzyni korbowej: | Wymagana grubość podkładki dystansowej |
---|---|
0,26 mm – 0,50 mm | 0,25 mm |
0,51 mm – 0,75 mm | 0,50 mm |
mm | |
---|---|
Luz między trzonkiem zaworu a prowadnicą | |
– zawór ssący | 0,017 – 0,064 |
– zawór wydechowy | 0,017 – 0,064 |
Luz zaworowy zaworu ssącego (przy 20° C ± 5° C) | 0,11 – 0,18 |
Luz zaworowy zaworu wydechowego (przy 20° C ± 5° C) | 0,27 – 0,34 |
Maksymalne skrzywienie (powierzchnia styku) | 0,1 mm |
Wysokość powierzchni styku | 2,0 mm +0,12 -0,24 mm |
Gładkość powierzchni styku (mierzona pionowo, 2,5 mm) | R 3z= 6,0 μ m |
Ciśnienie oleju, przy 800 – 850/min | 1,3 bar **(2,5)** |
Ciśnienie oleju, przy 4000/min | 3,7 bar **(5,5)** |
W silniku 2,0 l przy prędkości obrotowej 4000/min dysze chłodzenia tłoka olejem są w pełni otwarte. W związku z tym następuje spadek ciśnienia rzędu 0,3 – 0,8 bar przez co silnik 2,0 l może pracować w dolnym zakresie ciśnienia.
Opis | Nm | lb-ft | lb-in |
---|---|---|---|
Zaciski przewodu elastycznego | 4 | – | 35 |
Śruba dwustronna kolektora ssącego | 5 | – | 44 |
Śruby i nakrętki kolektora ssącego | 18 | 13 | – |
Zawór EGR do kolektora ssącego | 9 | – | 80 |
Przewód EGR do wspornika cewki zapłonowej | 6 | – | 53 |
Osłona cieplna do kolektora wydechowego | 10 | – | 89 |
Śruby dwustronne kolektora wydechowego | 5 | – | 44 |
Nakrętki kolektora wydechowego | 16 | 11 | – |
Katalizator do kolektora wydechowego | 48 | 30 | – |
Katalizator do układu wydechowego | 47 | 35 | – |
Łożysko środkowe półosi napędowej po prawej stronie | 25 | 18 | – |
Alternator do wspornika | 25 | 18 | – |
Wspornik alternatora do bloku cylindrów – śruby u góry | 25 | 18 | – |
Wspornik alternatora do bloku cylindrów – śruby na dole | 65 | 48 | – |
Śruby kołnierza przekładni | 47 | 35 | – |
Rozrusznik do przekładni | 35 | 26 | – |
Korek spustu oleju – przekładnia MTX | 45 | 33 | – |
Korek spustu oleju – przekładnia MTX | 45 | 33 | – |
Korek spustu oleju – przekładnia iB5 | 35 | 26 | – |
Koło zamachowe/ tarcza zabierakowa | 112 | 83 | – |
Tarcza dociskowa sprzęgła | 29 | 21 | – |
Wspornik przekładni do przekładni | 48 | 35 | – |
Ograniczniki ruchu zawieszenia silnika do ramy pomocniczej | 48 | 35 | – |
Tylny wspornik mocowania silnika do nadwozia | 48 | 35 | – |
Tylny wspornik mocowania silnika (nakrętka do wspornika łożyska przekładni) | 133 | 98 | – |
Przedni wspornik mocowania silnika do silnika | 80 | 59 | – |
Przedni wspornik mocowania silnika do nadwozia | 48 | 35 | – |
Nakrętki kół | 85 | 63 | – |
Kolumna zawieszenia do nadwozia | 48 | 35 | – |
Przegub kulowy drążka poprzecznego do zwrotnicy | 47 | 35 | – |
Drążek poprzeczny do zwrotnicy | 47 | 35 | – |
Pompa wspomaganej przekładni kierowniczej do wspornika | 24 | 18 | – |
Wspornik pompy wspomaganej przekładni kierowniczej | 48 | 35 | – |
Śruby głowicy cylindrów | a | – | – |
Pokrywa łożysk wałka rozrządu | a | – | – |
Pokrywa głowicy cylindra, magnez | a | – | – |
Pokrywa głowicy cylindra, tworzywo sztuczne | 10 | – | 89 |
Świece zapłonowe | 15 | 11 | – |
Napinacz paska rozrządu | 25 | 18 | – |
Koła napędu wałka rozrządu | 68 | 50 | – |
Pokrywa paska rozrządu na górze | 10 | – | 89 |
Wspornik cewki zapłonowej EI do głowicy cylindrów | 21 | 15 | – |
Obudowa termostatu | 20 | 15 | – |
Szyna paliwowa | 10 | – | 89 |
Uchwyt do podnoszenia silnika z tyłu | 16 | 12 | – |
Śruby uchwytu do podnoszenia silnika z tyłu | 6 | – | 53 |
Uchwyt do podnoszenia silnika z przodu | 47 | 35 | – |
Korek spustowy oleju silnikowego | 25 | 18 | – |
Wyłącznik ciśnieniowy oleju | 27 | 20 | – |
Zaślepka przewodów olejowych bloku cylindrów | 23 | 17 | – |
Wspornik przewodu nagrzewnicy do miski olejowej | 10 | – | 89 |
Miska olejowa do wzmocnienia skrzyni korbowej | a | – | – |
Użebrowanie skrzyni korbowej do bloku cylindrów | 22 | – | 16 |
Pompa oleju | 11 | 8 | – |
Rurka zasysania oleju do pompy oleju | 10 | – | 89 |
Śruby pokrywy łożyska głównego | 85 | 63 | – |
śruby pokrywy łożyska korbowodu | a | – | – |
Pompa wodna | 18 | 13 | – |
Obudowa uszczelniacza olejowego wału korbowego z tyłu | 20 | 15 | – |
Bierne koło płaskiego paska napędowego | 40 | 30 | – |
Wspornik przewodu układu przymusowego odpowietrzania skrzyni korbowej | 23 | 17 | – |
Układ odpowietrzania skrzyni korbowej | 10 | – | 89 |
Koło pompy wodnej | 24 | 18 | – |
Koło wału korbowego | 115 | 85 | – |
Wspornik czujnika położenia wału korbowego | 21 | 15 | – |
Czujnik położenia wału korbowego do wspornika | 8 | – | 71 |
Górne koło bierne (pojazdy wyprodukowane od około 01/99; wersja z dolnym kołem biernym pasowym) | 38 | 28 | – |
Dolne bierne koło pasowe | 38 | 28 | – |
Górne koło bierne pasowe (pojazdy wyprodukowane od około 01/99; wersja bez dolnego biernego koła pasowego) | 23 | 17 | – |
Czujnik spalania stukowego | 20 | 15 | – |